Bal 2024
29 30 1 2 3 4 5

Nuorodos

Prisijungimas

Gegužės 27 – birželio 2 dienomis, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos atstovai: Laima Šalkauskienė, Eugenija Martinkienė, Ūla Ivinskytė, Austėja Jurgaitytė, Kristina Milmantaitė bei Urtė Urbonaitė vyko į Erasmus+ mokomąjį vizitą Rumunijoje, Klužas Napoka mieste. Šis miestas yra trečiasis pagal dydį Rumunijoje ir jame gyvena virš 300 000 gyventojų, veikia 5 universitetai, muzikos akademija. Vizito tema – stereotipinis mąstymas, lyties diskriminacija, smurtas šeimoje, žmonių išnaudojimas darbo rinkoje, šiuolaikinė vergystė ir nelegali prekyba žmonėmis. Mūsų gyvenimas pilnas stereotipų ir dažniausiai jie perteikia neigiamą informaciją. Šio vizito tikslas -  laužyti stereotipus ir išankstines nuostatas, ugdyti kritinį mąstymą ir tarpkultūrinį jautrumą. Mokymų metu mokiniai skaitė pranešimus, diskutavome apie aktualias problemas ir diskriminaciją, praktinių užsiėmimų metu kūrėme plakatus tema „United as One under European Sky“  - „Vieningi po Europietišku dangumi“.  Be mokymų turėjome galimybę pažinti rumunų kultūrą ir tradicinę virtuvę, istorinį paveldą. Aplankėme etnografinį muziejų po atviru dangumi, druskų kasyklą Turda mieste, kurioje įrengta pramogų zona, žmonės čia atvyksta praleisti laiką ir pasisemti sveikatos. Ši druskų kasykla nustebino savo masteliu, dizainu bei pramogomis. Ten galima pasiplaukioti net požeminiame druskingame ežere. Vaikščiojant po įspūdingo dydžio ir ploto Alba miesto tvirtovę jautiesi kaip istoriniame filme. Tvirtovės didingumas bei matyta sargybos pasikeitimo ceremonija užburia. Grožėjomės Pietų Karpatų kalnų virtine, aplankėme etnines gyvenvietes kalnuose, o ša­kė­mis su­krau­tos šie­no ku­pe­tos nu­ke­lia ko­ne šimt­me­čiu at­gal. Aleksandro Borza botanikos sodas įsikūręs tylioje miesto dalyje pasitiko puošniu žaviu rožynu,  japoniškas sodas – tikrai vertas dėmesio ir kelių minučių atokvėpio tradicinėje japoniškoje pavėsinėje. Orandžerijoje labiausiai sužavėjo tropikų baseinėlyje augančios Amazoninės Viktorijos. Greitai prabėgo  pilna užsiėmimų, pažinčių, ekskursijų, krašto pažinimo savaitė. Gyvenome šeimose, kartu su draugais smagiai leidome laiką, dalinomės susitikimo įspūdžiais, todėl paskutinį vakarą buvo sunku išsiskirti. Tačiau žinome, jog 2019 m. kovo pabaigoje mūsų partneriai atvyksta į Lietuvą ir mes vėl susitiksime. Tarptautiniai projektai yra pati geriausia užsienio kalbos mokykla, kalbos žinių gilinimas vyksta natūralioje kalbinėje aplinkoje ir natūraliose situacijose. Nauja mobilaus gyvenimo būdo patirtis: kelionė lėktuvu, neįprastos gyvenimo ir darbo sąlygos, nepažįstami   žmonės – visa tai skatina daugiau pasitikėti savimi, moko priimti savarankiškus sprendimus, padeda geriau suprasti kitus žmones, ugdo gebėjimą greičiau ir be streso adaptuotis naujoje aplinkoje, lavina kritinį mąstymą bei padeda suvokti savąją tapatybę.

Kelionės į Rumuniją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Š vietimo mainų paramos fondas. 2018-06-25Camera

Lietuvių maža, mes galime išlikti tik savo mokslu, gabumais, darbštumu...