ERASMUS+ daugiašalių mokyklų partnerysčių projektas
„Take out Stereotyping out of Your Life“
2017-1-LT01-KA219-035186_1
2017 - 2019
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto šalis – Koordinatorė – LIETUVA (Aleksandro Stulginskio gimnazija (projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo – Laima Šalkauskienė )
Projekto šalys – partnerės:
Rumunija – COLEGIUL TECHNIC "Napoca", Cluj-Napoca mieste (projekto koordinatorius - Mrs. Lucia Mariana Pojar);
Slovėnija - SOLSKI CENTER SLOVENJ GRADEC, Slovenj Gradec mieste (projekto koordinatorius - Mrs Eva Meža);
Italija - ISTITUTO OMNICOMPRENSIVO GUGLIONESI, Guglionesi mieste (projekto koordinatorius – Mrs. Lesley June Fearn)
Turkija - OZEL ESENLER UGUR TEMEL LISESI, Stambulo mieste (koordinatorius: Ms. Sezin Cipa)
Projekto aprašas
Skirtumai tarp mūsų yra svarbūs žmonijai. Jie yra prigimtiniai ir neturėtų tapti konflikto šaltiniu
ar neapykanta. Naujausi įvykiai Europos socialiniame kontekste rodo, kad mes vis dar esame tam tikrų giliai įsišaknijusių mentalitetų aukomis, pagal kurias mes vertiname žmones, priklausančius skirtingoms kultūrinėms grupėms, remdamiesi kai kuriomis primestomis vertybėmis, nesusijusiomis su realybe. Mes visi esame unikalūs ir skiriamės vieni nuo kitų, tačiau tai yra privalumas, o ne trūkumas.
Mes tikime, kad visi žmonės nusipelno pagarbos, nepriklausomai nuo odos spalvos, religinių įsitikinimų ir praktikos, palikuonių ar idėjų. Jei žmonės tai supras, mes galėsime gyventi harmonijoje, pagarboje ir pripažinime.
Ši tema yra aktuali, atsižvelgiant į šiandien didėjantį imigracijos skaičių. Turkija ir Italija, dvi šalys partnerės stengiasi suprasti šį reiškinį ir spręsti šį klausimą vykdydamos įvairias programas, iniciatyvas ir kt. Rumunija, Slovėnija ir Lietuva yra šalys, kurioms aktualus šis klausimas, nes jos yra Europos Sąjungos nariai.
Priežastis, kodėl ši tema aktuali mūsų mokykloms ir projektui, yra tai, kad kuo anksčiau mokiniai supranta stereotipų ir diskriminacijos problemą, tuo didesnė tikimybė, kad pasaulis pasikeis ir žmonės gyvens harmoningai vienas su kitu.
Stereotipai, pvz., Įsitikinimas, kad tam tikri žmonės turi mažiau intelektualinių gebėjimų nei kiti, arba jie yra kitokių įsitikinimų, gali sukelti diskriminaciją. Stereotipai apima teigiamus ir neigiamus požymius, tačiau tik neigiami stereotipai paprastai sukelia šališkumą ir diskriminaciją.
Šios partnerystės pagrindas yra kad mūsų mokiniai pamatytų gyvenimo grožį, žmonių grožį, išlaisvintų juos nuo stereotipinio nusistatymo, mąstymo ir propaguotų tolerancijos, pakantumo, Europos demokratinių vertybių, Europos pilietiškumo bei taikos kultūrą.
Projekto uždaviniai:
- kovoti su neapykantos ir diskriminuojamu elgesiu mokyklose;
- didinti socialinį sąmoningumą, toleranciją, empatiją imigrantams ir pabėgėliams;
- sunaikinti stereotipus ir didinti supratimą apie jų keliamą riziką;
- tobulinti žinias, susijusias su stereotipų ir diskriminacijos mokyklose problemomis;
- skatinti aktyvų mokinių dalyvavimą socialiniame gyvenime stereotipų ir diskriminacijos tema;
- stiprinti mokyklų ir vietos nevyriausybinių organizacijų santykius, sprendžiant tuos pačius klausimus;
- skatinti mokinius ugdyti pagrindinius socialinius įgūdžius, tobulinti skaitmenines ir užsienio kalbos kompetencijas.
Projekto sklaidos šaltiniai: