Spalio 3-8 dienomis mūsų gimnazijoje svečiavosi delegacijos iš penkių šalių: Lenkijos, Ispanijos, Bulgarijos, Rumunijos ir Graikijos. Tai jau ketvirtas projekto mokymosi vizitas, kurio tikslas skatinti tarptautinį bendradarbiavimą siekiant įgyti šiuolaikinėje tarptautinėje darbo rinkoje reikalingų įgūdžių ir gebėjimų. Praėjusiais mokslo metais vykome į Bulgariją, Graikiją, Rumuniją.
Pirmadienį, spalio 3-iąją dieną trumpa įžangine programa paskelbėme vizito pradžią. Atvykusius svečius pasveikino projekto koordinatorė Laima Baltutienė, gimnazijos direktorius Virginijus Andrejauskas bei mūsų gimnazijos moksleiviai.
Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje toliau vykdomas ERASMUS+ projektas „Jaunimo daugiakalbiškumas ir darbo perspektyvos Europoje“. Gimnazijos atstovai šiais mokslo metais jau svečiavosi Bulgarijoje ir Graikijoje, o gegužės 9-13 dienomis su mokomuoju vizitu vyko į Rumuniją.
Šeši pirmokai gimnazistai bei istorijos mokytojos Laima Baltutienė ir Nomeda Kasmauskaitė Perisoru mieste (Scoala Gimnaziala nr1. Perisoru), kartu su Ispanijos, Graikijos, Bulgarijos ir Lenkijos atstovų delegacijomis, ne tik susipažino su Rumunijos istorija, gamta, tradicijomis, bet ir gilino anglų kalbos žinias, mokėsi dirbti įvairiose darbo grupėse, bendradarbiavo, taikė aktyvius ir kūrybiškus metodus. Mokiniai ir mokytojai turėjo būti paruošę namų darbus - pristatymus bei pamokų vedimą apie darbo rinką, pramonę, biomokslą, farmaciją, biomediciną, agrokultūrą ir ateities transportą Europoje bei savo šalyse. Lietuvos atstovės Deimantė Košytė ir Dajana Latvys rengė pristatymą apie atsinaujinančios energetikos šaltinius Europoje, o į aktyvią bei kūrybiškumo reikalaujančią pamoką įtraukė Aušra Vitaitė, Dovilė Petrauskaitė, Mikas Kaminskas ir Deividas Kuzas.
Vasario 22-26 d. šeši Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai ir trys mokytojos lankėsi šiaurės Graikijoje, Paralia Katerini regione. Tai kurortinė vietovė, besitęsianti Egėjo jūros pakrante, turinti ilgą smėlėtą paplūdimį su jaukiais viešbučiais, parduotuvėmis, daugybe tavernų, siūlančių įvairių graikų virtuvės patiekalų. Ten viešėjo ir projekto „Erasmus+“ grupės iš Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Ispanijos. Apsistojome Mediterranean viešbutyje, esančiame šalia Paralijos miestelio.
Laiko neleidome veltui. Jau nuo pirmadienio prasidėjo įvairios veiklos. Iš pradžių apsilankėme Katerini miestelyje (10 km. nuo viešbučio) vietos švietimo įstaigoje, regiono mero biure. Didžiąją dienos dalį praleidome privačioje Katerini mokykloje, kur stebėjome graikų ir ispanų vedamas pamokas. Be to, Graikijos mokiniai skaitė pranešimą apie informacines technologijas.
Antradienio rytą vykome į Olympia elektronikos gamyklą, vėliau – į Salonikus, antrą pagal dydį Graikijoje miestą, Aleksandrijos sostinę. Miestą įkūrė Makedonijos karalius Kasandras, jį pavadino savo žmonos Tesalonikės vardu. Salonikų šlovingą praeitį saugo Venecijos meistrų 15a. statinys, miesto simbolis – Baltasis bokštas, šv. Demetrijaus bazilika (VI a.), šv. Sofijos kupolinė bazilika (V-VIIIa.), menanti ankstyvosios krikščionybės laikus.
Lapkričio 22 – 28 dienomis Kaltinėnų Aleksandro Stuglinskio gimnazijos atstovų pirmasis projekto Erasmus+ mobilumas vyko Bulgarijoje. Šioje kelionėje mūsų komandą atstovavo Lukas Čerkauskas, Mantas Bartkus, Robertas Baltutis, taip pat, gimnazijos direktorius, Virginijus Andrijauskas ir istorijos mokytoja Laima Baltutienė. Susitikimas Bulgarijoje truko beveik savaitę.
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto šalis – Koordinatorė – ISPANIJA (IES PASCUAL CARRION (projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo - Fernando Maestre Orts )
Projekto šalys – partnerės:
Lietuva – Šilalės rajono Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija (projekto koordinatorius – Laima Šalkauskienė);
Rumunija – Scoala Gimnaziala nr1. Perisoru (projekto koordinatorius - Mrs. Gabriela Tatuc, Mrs. Ana-Maria Hodorogea);
Bulgarija - Vasil Levski High School (projekto koordinatorius - Mrs Ivanka Pukneva);
Graikija - PLATON M.E.P.E. School (projekto koordinatorius – Mrs. Evangelos Kapetis)
Lenkija - Gimnazjum nr 2 imienia księdza Stanisława Konarskiego (koordinatorius: Artur Baranowski)
Europos siekis ir tikslas orientuotas į užimtumo inovacijas ir švietimą, sprendimų ieškojimą jaunimui, kurie susiduria su nedarbo problema bei mokyklų nebaigusių asmenų skaičiumi. Tik vieninga Europa atneš geresnę ateitį jaunimui.
Šešios mūsų partnerystės mokyklos susiduria su didėjančiu nedarbu tarp jaunų žmonių todėl nuspręsta plėtoti šį projektą. Jauni žmonės turi turėti galimybę laisvai kreiptis į naują darbo rinką, bei gebėti prisitaikyti prie greitai kintančių reikalavimų, poreikio ir reikalingų įgūdžių. Daugiakalbystė, IT-įgūdžiai ir žinios apie Europos darbo rinką yra labai svarbūs jaunimui.
Šios partnerystės pagrindas yra modernizuoti mokyklų ugdymo procesą pritaikant naujus mokymo ir mokymosi būdus:
CLIL metodika mokyklose.https://twinspace.etwinning.net/10033/pages/page/275794
IKT naudojimas mokykloje suteikti mūsų mokiniams IT-Įgūdžių, kurių jiems reikia.
Darbo rinkos Europoje tyrimai, atlikti mokinių įvairiose ekonomikos srityse.
Šio projekto tikslas - ugdyti Europos pilietiškumo sampratą per Darbo rinkos galimybių studijas Europoje. Mokiniai vykdys veiklas, kurios leis jiems įgyti žinių apie jų darbo rinkoje įgūdžius, kurių reikia norint susirasti darbą Europoje.
Jie sukurs paklausaus darbuotojo įgūdžių portfolio, tobulins kalbų mokymąsi ir kalbėjimą viešai pristatydami savo užduotis anglų kalba.
Projekto uždaviniai:
- Skatinti mokinius ugdyti pagrindinius ir darbo rinkoje paklausius įgūdžius, tobulinti skaitmenines ir užsienio kalbos kompetencijas.
- Skatinti Integruotą dalyko ir kalbos mokymą (CLIL) mūsų mokyklose.
- Analizuoti Europos darbo rinką: kurie įgūdžiai yra reikalingi, išsiaiškinti, kodėl tiek daug absolventų yra bedarbiai, studijuoti galimybes dirbti užsienyje.
- Skatinti socialiai remtinų mokinių dalyvavimą mokyklos veikloje. Suteikti jiems galimybę turėti prieigą prie IKT.
- Plėsti mokinių žinias apie švietimo / mokymosi svarbą darbo pasaulyje.
- Skatinti mokymąsi užsienio kalbų, kaip būtiną priemonę integracijai į Europos darbo rinką.
- Pabrėžti IKT darbo paieškos procese svarbą.
- Ugdyti strateginį mąstymą ir akademinę kompetenciją kad sukurti sėkmingą darbo profilį.
Tarpvalstybinis bendradarbiavimas padės pasiekti savo tikslų. Kiekviena šalis atliks darbo rinkos tyrimus savo šalyse, įvairiose srityse, ir mokiniai dalinsis jais mokymosi mobilumų metu kiekvienoje šalyje. Mokiniai turės galimybę aptarti ir diskutuoti anglų kalba ir sužinoti daugiau apie įsidarbinimo situaciją ir galimybes kiekvienoje šalyje.
Projekto sklaidos šaltiniai: