Tikslas:
Padėti mokiniui ar mokinių grupei, turinčiai vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, savarankiškai dalyvauti ugdyme ir popamokinėje veikloje.
Mokytojo padėjėjo funkcijos:
- bendradarbiaudamas su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, psichologu ir kitais su mokiniu (mokinių grupe) dirbančiais specialistais, numato ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus bei pagalbos mokiniams teikimo metodus ir juos taiko.
Padeda mokiniui (mokinių grupei):
- orientuotis bei judėti aplinkoje, susijusioje su ugdymu(si) mokykloje ir už jos ribų ugdomosios veiklos, neformaliojo ugdymo, renginių ir išvykų metu;
- apsitarnauti, pavalgyti, pasirūpinti asmens higiena;
- įsitraukti į ugdomąją veiklą ir pagal galimybes joje dalyvauti;
- paaiškina mokytojo skirtas užduotis ir talkina jas atliekant;
- padeda perskaityti ar perskaito tekstus, skirtus mokymuisi;
- padeda užsirašyti ar užrašo mokymosi medžiagą;
- padeda tinkamai naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis;
- padeda mokytojui parengti ir/ ar pritaikyti mokiniui reikalingą mokomąją medžiagą;
- padeda atlikti kitą su ugdymu(si), savitarna, maitinimu(si) susijusią veiklą.
Mokytojo padėjėjas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą bei mokinio, mokinių grupės, kuriems teikia pagalbą, saugumą.
Mokytojo padėjėja Danguolė Genčienė