Geg 2024
Pr An Tr Kt Pn Št Sk
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
   

Nuorodos  

   

Prisijungimas  

   
Mes, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai - Emilija Ašmonaitė, Augustė Mižutavičiūtė, Raimonda Pociūtė, Marius Bartkus, Dominykas Jonuška, mokytoja Laima Baltutienė bei mokyklos psichologė Eugenija Martinkienė - vykome į paskutinįjį ERASMUS+ ,,Y.E.S. – G.R.E.E.N“ projekto vizitą Bulgarijoje, Velingrado mieste. Susitikime dalyvavo partneriai iš Italijos, Slovakijos, Čekijos ir Estijos. Šio mobilumo tikslas – susipažinti su jaunaisiais ekologiškais verslais mokykloje, pagilinti žinias apie jaunų žmonių galimybes prisidedant prie ekologiškesnio pasaulio.
Vizitą pradėjome ankstyvą pirmadienio rytą apsilankymu Vasil Levski vidurinėje mokykloje. Mokiniai, mokytojai ir visa mokyklos bendruomenė mus sutiko labai svetingai. Sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorius. Po sveikinimo klausėmės Velingrado miesto istorijos, pristatėme savo šalis bei mokyklas. Šeimininkai pristatė mokinių kurtus ir įgyvendintus verslus. Vėliau mokiniai mums aprodė mokyklą, jos patalpas, supažindino su vykdoma veikla. Po pietų lankėmės istoriniame muziejuje, artimiau susipažinome su miestu, pamatėme jo grožį ir ypatybes. Vakare vyko sutikimo vakarėlis, kurio metu, žaidėme žaidimus, ragavome šalių partnerių tradicinį maistą.
Sekančią dieną dalyvavome puikiai suorganizuotoje ekskursijoje po Plovdivo miestą. Tai vienas iš didžiausias Bulgarijos miestų su didžiule istorine praeitimi. Lankėmės senamiestyje, etnografiname muziejuje, apžiūrėjome iš senovės Romos laikų likusius amfiteatro griuvėsius.
Trečiadienis buvo darbingas. Pristatėme savo sukurtas ,,Žaliąsias pasakas“, dalyvavome CLILL pamokoje ,,Verslumas- žvilgsnis į ateitį“. Padirbėję ir padidinę savo žinių bagažą, dieną tęsėme pristatymais apie ,,Žaliosios sėkmės istorijas“. Po pietų vykome į vietinę kilimų gamyklą, kurioje audžiama rankomis, o produkcija parduodama kilmingiems žmonėms. Įdomus faktas, kad ši gamykla nuaudė kilimą, net pačiai Anglijos karalienei Elžbietai II.
Savaitei persiritus į antrą pusę nuo ankstyvo ryto mokėmės kurti preliminarų verslo planą, dalyvavome „eko stovykloje“. Jos metu turėjome sukurti verslo planą iš nenaudojamų, atlikusių nuo gamybos medžiagų. Visa dieną dirbome labai įnirtingai ir pasiekėme gerų rezultatų. Visos komandos pristatė savo verslo įdėjas, sukurtus produktus. Buvo labai įdomu klausytis ką sukūrė kiti mokiniai. Vakare vyko atsisveikinimo vakarėlis, kurio metu buvo įteikti sertifikatai. Šokome kitų šalių šokius, dainavome jų dainas. Buvome labai laimingi, pilni neišdildomų įspūdžių, tačiau su liūdesiu širdyse, nes laukė paskutinė diena saulėtoje Bulgarijoje.
Savo viešnagės paskutinį rytą pradėjome kelione į Bulgarijos sostinę – Sofiją. Turėjome ekskursiją po šį nuostabų miestą, pamatėme jo grožį. .Vaikščiojome po miesto centą, kuriame pamatėme prezidentūrą, seniausią Bulgarijos universitetą.
Šis mobilumas net tik praplėtė mūsų anglų kalbos žinias, bet ir supažindino su Bulgarijos kultūra, papročiais, tradicijomis Liko nepamiršti ir ekologiški verslai. Džiaugiamės paturtinę savo žinių bagažą ir galimybe pažinti kitą šalį. Erasmus + projektai puiki galimybė susirasti draugų bei įgauti pasitikėjimo savimi.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
 
Erasmus + grupėCamera

22 2 2 2 2

Mes, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokinės - Karolina Razbadauskytė, Vaida Kasparavičiūtė, Aistė Mižutavičiūtė, Gerda Noreikaitė bei istorijos mokytoja Laima Baltutienė, vykdydamos tarptautinį projektą Erasmus+ „Y.E.S. – G.R.E.E.N“, vykome į Italiją, Turino miestą.
Pirmoji apsilankymo diena prasidėjo nuo pristatymų. Dalyvaujančios šalys - Italija, Rumunija, Estija, Slovakija, Čekija bei Lietuva - pristatė apie savo šalis bei mokyklas. Po šių pristatymų mokiniai buvo suskirstyti į skirtingas grupes. Grupės kartu su Italijos mokiniais tyrinėjo Turino miestą bei jame esančius objektus. Vėliau visi susirinkome skaniai papietauti, o po pietų įsėdome į autobusą ir važinėjome po Turino miestą klausydamiesi audioknygos. Kupina įspūdžių pirmoji diena baigėsi skania vakariene.
Antrosios vizito dienos ankstyvąjį rytą išvykome į antrą pagal dydį Italijos miestą – Milaną, kuris garsėja savo architektūra. Jame pirmiausia aplankėme Cenacolo Vinciano muziejų, kuriame išvydome Mikelandželo meną bei vieną iš įspūdingiausių Leonardo da Vinčio meno kūrinių - „Paskutinė vakarienė“. Po vizito muziejuje vykome pasigrožėti garsiąja Sforcų pilimi. Kiek vėliau aplankėme ir vieną iš populiariausių lankytinų objektų Milane - Duomo katedrą. Tai tikra miesto pažiba, pritraukianti tūkstančius turistų, žavinti tiek vidumi, tiek išore.Vakare turėjome laisvo laiko vaikštinėti ir gėrėtis miestu. Po dienos, kuri buvo kupina gražiausių įspūdžių ir vaizdų, grįžome atgal į Turiną.
Trečioji diena prasidėjo Italijos mokinių pristatymu apie klimato kaitos prevenciją – „Agenda 2030”, kurio metu mokiniai mums papasakojo apie šio projekto tikslus. Po to pas mus atvyko filmų kūrėjai, kurie mokė , kaip sukurti profesionalius video filmukus namų sąlygomis. Kiek vėliau visų dalyvaujančių šalių mokiniai pateikė pristatymus, kurių tema   - „Vandens taršos problema – žmonės ir pažanga“. Sužinojome apie kiekvienos šalies taršos pašalinimo būdus. Po darbų keliavome į Turino Egipto muziejų, kuris yra seniausias pasaulyje, skirtas senovės Egipto kultūrai pažinti.
Ketvirtadienis – darbų diena. Ji prasidėjo Turino mokyklos laboratorijoje. Visi įnirtingai dirbo tyrinėdami įvairius mikroorganizmus, esančius vandenyje. Kiek vėliau išklausėme pamoką, kaip susikurti savo CV. Ši pamoka tikrai pravers visiems ateityje ieškantiems darbo. Vėliau aplankėme Aplinkos muziejų, kuris yra pirmasis Europoje muziejus, skirtas aplinkos apsaugai ir aplinkosauginiam švietimui. Tai muziejus, norintiems ne tik išgirsti, bet ir pamatyti, pajusti ir išbandyti. Po to keliavome į CLIL pamoką, kurios tema - vanduo. Mokiniai atliko įvairias užduotis dirbdami komandose. Viena iš jų - sudėlioti vandens kiekį, kuris yra reikalingas įvairiems daiktams bei maisto produktams pagaminti. Kita užduotis buvo sujungti laivų keliavimo kelius, kuriais keliauja visi mums gerai žinomi produktai. Šios pamokos dėka mes sužinojome , koks svarbus mūsų gyvenime yra vanduo. Šią darbingą dieną užbaigėme vakariene viešbutyje, kur palydėjome Slovakijos mokinius bei mokytoją į namus.
Paskutiniąją, penktąją savo vizito Italijoje dieną, vykome į mokyklos laboratoriją. Šį kartą atlikome eksperimentą. Mūsų užduotis buvo paprastą monetą paversti į auksinę. Mokiniai dirbo grupėse. Kiekvienas savo išdirbtą monetą galėjo pasilikti kaip suvenyrą. Po darbų mokykloje keliavome kurti pasakų. Kiekviena grupė turėjo sukurti pasaką, kurios tema – vanduo, bei ją pristatyti kitiems. Po grupių pasakų pristatymų kiekviena šalis turėjo pristatyti savo namų darbus – pasakas, kurtas namuose. Po darbingos dienos papietavę turėjome dar nemažai laiko pasigrožėti po nuostabųjį Turiną. Vakare laukė linksmybės. Gavę sertifikatus , kupini gerų emocijų atsisveikinome ir grįžome ilsėtis.
Greitai prabėgo savaitė. Vizitas į Italiją mums paliko neišdildomų įspūdžių ir akimirkų, kurios dar ilgai gyvens mūsų širdyse. Šios kelionės dėka ne tik daug sužinojome apie Italiją bei jos kultūrą, bet ir dar labiau pagilinome anglų kalbos žinias, patobulinome savo įgūdžius. Visas įgytas žinias būtinai panaudosime ir ateityje.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus+ grupėCamera

222222222222

Pagal ne pirmus metus Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje gyvuojančią bei smalsiuosius viliojančią Erasmus+ „Y.E.S. – G.R.E.E.N“ programą 2022 m. kovo 28 - balandžio 1 dienomis gimnazijos istorijos mokytoja Laima Baltutienė kartu su gimnazistais Emiliu Norgaila, Mariumi Bartkumi, Juliu Jorudu ir Evaldu Katausku dalyvavo išvykoje į Čekiją, į šalį, turinčią pažangią ekonomiką, sostinę – Prahą.
 Pirmoji diena prasidėjo susipažinimo žaidimu. Jo metu visi mokiniai susiskirstė į poras, kurios, žinoma, buvo sudarytos iš skirtingų šalių atstovų. Pabendravę ir susipažinę porose, vėliau vienas kitą pristatė visiems į vizitą atvykusiems dalyviams. Po susipažinimo visi pasiskirstė į dvi grupes žaidimui. Pagrindinis žaidimo tikslas - kauliuku išridenti šešetą. O per tą laiką, kol kažkas vėl išridens šešis, reikėjo užsimauti žiemines pirštines, užsidėti kepurę, užsirišti šaliką, o tada, naudojantis šakute ir peiliu, valgyti lėkštėje padėtą šokoladą. Tai buvo tikras iššūkis, reikalaujantis vikrumo ir, be abejo, sėkmės! Ši veikla tikrai pralaužė visus drovumo barjerus ir sukėlė daug juoko.
Po visų linksmybių atėjo laikas pasiklausyti mokinių ruoštų pristatymų apie moderniųjų miestų problemas. Buvo įdomu ir smalsu klausyti, sužinojome tai, ko dar nežinojome. Šie pristatymai mokinius privertė susimąstyti apie šiandienines problemas ir ką mes galime padaryti, norint sustabdyti jas. Po skanių pietų mokiniai buvo suskirstyti į keturias grupes, kurias sudarė po vieną mokinį iš kievienos šalies, tai yra po vieną slovaką, bulgarą, estą ir lietuvį. Kiekvienai grupei buvo paskirti du vadovai - čekų mokiniai. Kartu su jais mokiniai „gastroliavo“ po Prahą, aplankydami svarbiausius sostinės memorialus bei atmintinas, svarbias vietas, kuriose kiekviena grupė gavo unikalias užduotis. Jos buvo įvairios - ir susipažinimo, ir mokinių kūrybiškumą ugdančios, ir išėjimo iš komforto zonos (omeny turima kalbėjimą su vietiniais žmonėmis). Įgiję daug naujų, nepakartojamų įspūdžių, susirinkę vakare visi kartu mokėmės šokti čekišką polką.
Antrąją dieną moksleiviai keliavo už Prahos ribų. Jie aplankė nacionalinį parką „Bohemiška Šveicarija“. Mokiniai galėjo pasirinkti iš dviejų skirtingų maršrutų - penkių ir dvylikos kilometrų. Penkių kilometrų žygio dalyviai turėjo galimybę pasivaikščioti tarpeklio labirintais, pamatyti ir pasigrožėti užtvankų vaizdais, o dalyviai, kurie pasirinko dvylika kilometrų, kopė į Pravchitsky vartus, o eidami link jų, galėjo pasigėrėti nuostabaus grožio smiltainio uolomis. Kalnų vaizdas buvo nepaprastai įspūdingas.
Trečiąją vizito dieną iš pat ryto visi dalyviai keliavo į mokyklą. Joje patogiai įsitaisę žiūrėjo namie paruoštas žaliąsias pasakas. Po užburiančių fantazijų mokiniams buvo pravesta CLIL pamoka. Jos metu aptartos ekologinės problemos. Šiek tiek pasimokę, mokiniai vėl pasiskirstė į keturias grupes ir kibo į darbą kurti žaliųjų miestų pristatymų. Vizito dalyviai taip pat išmoko daryti SWOT analizaciją (S - stiprybių (angl. strengths), W - silpnybių (angl. weaknesses), O - galimybių (angl. opportunities), T - grėsmių (angl. threats). Mokinius supažindino su CV video darymu ir išmokė įgytas žinias pritaikyti praktiškai. Sukūrę ir nufilmavę klipus, vizito dalyviai keliavo į gimnazijos IT klasę, kurioje dirbo su video redagavimo programa, darė keitimus bei pridėjo priedus savo vaizdo klipams.
 Ketvirtadienį buvo suorganizuota dar viena kelionė, šįkart į Kutná Hora miestą. Ši vieta čekams yra labai svarbi dėl to, jog ten buvo įsikūrusi monetų kalykla, o jų pinigai tuo laikotarpiu buvo patys vertingiausi. Grįžę iš išvykos, mokiniai pristatė vakarykščiai sukurtus žaliųjų miestų pristatymus. Kurdami juos mokiniai sugalvojo daug įdomių, ekologiškai draugiškų idėjų, kai kurie nusikėlė net į ateitį! Po pristatymų visiems dalyviams ir mokytojams buvo įteikti sertifikatai ir simbolinės dovanėlės. Po visų veiklų ir apdovanojimų visų laukė gardi vakarienė.
Po šio nepakartojamo vizito atėjo laikas keliauti atgal į Lietuvą. Naujų, turiningų, Čekijos Respublikoje įgytų stulbinančių įspūdžių negalėjome išmesti iš savo galvų visą kelią atgal. Šis projektas mokiniams padėjo lavinti anglų kalbos vartojimo įgūdžius, skatino bendradarbiauti su kitataučiais, susirasti naujų draugų. Mokiniai įgijo naujų žinių apie ekologines problemas ir jų sprendimo būdus. Vizito metu sukauptas žinias kiekvienas efektyviai pritaikys kasdieniniame gyvenime ir taip pat niekada nepamirš Čekijoje patirtų įspūdingų akimirkų.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus+ Čekijoje grupėCamera

22222222222222222

Mes, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai - Emilija Ašmonaitė, Augustė Mižutavičiūtė, Aistė Mižutavičiūtė, Gerda Noreikaitė, Gintarė Aleksėjūnaitė ir dvi mokytojos Laima Baltutienė bei Reda Bartkuvienė -vykome į ERASMUS+ ,,Effective Schools of Modern Age“ projekto vizitą Lenkijoje, Volomino mieste. Susitikime nuotoliniu būdu dalyvavo partneriai iš Italijos, Rumunijos ir Turkijos. Šio mobilumo tikslas – susipažinti su savo ir kitų šalių literatūra pasitelkiant inovatyvias platformas.
Viešnagę pradėjome ankstyvą pirmadienio rytą apsilankymu Vaclovo Nałkowskio vidurinėje mokykloje. Ten mus svetingai sutiko mokyklos direktorė, mokytojai ir mokiniai. Artimiau susipažinusios su mokyklos gyvenimu ir bendruomene pristatėme savo mokyklą, šalį bei išgirdome partnerių pristatymus. Po pristatymų vykome į sendaikčių muziejų po atviru dangumi. Buvome sužavėtos antikvarinių įrankių ir senovinių namų ilgaamžiškumu.
Kitą dieną dalyvavome puikiai suorganizuotoje ekskursijoje po Volomino miestą.Nesutrukdė net blogas oras. Sužinojome labai daug apie miesto istoriją, jo praeitį. Po ekskursijos lankėmės miesto savivaldybėje, kur turėjome įdomų pokalbį su meru. Po pietų vykome į vietinės rašytojos Zofijos Nalkowskos muziejų. Šioje vietoje artimiau susipažinome su lenkų literatūra ir jos grožiu. Dieną užbaigėme apsilankymu 1920 metų Varšuvos mūšio muziejuje, kuriame susipažinome su mūšio priežastimis, eiga, baigtimi, jo svarba Lenkijos istorijai.
Trečiadienį pradėjome darbingai - vyko pristatymai apie savo šalies literatūrą. Jų dėka dar labiau praplėtėme savo akiratį ir žinias. Po pietų keliavome į Lenkijos sostinę –Varšuvą. Buvome sužavėtos šiuo miestu. Varšuvoje aplankėme kultūros ir mokslo rūmus. Pakilome į rūmų balkoną, kur mums atsivėrė visas miesto grožis.
Ketvirtadienio rytą apsilankėme Varšuvos pagrindinėje mokykloje. Apžiūrėjusios mokyklos patalpas, dalyvavome anglų kalbos pamokoje. Jos metu turėjome įdomią diskusiją apie pastangas ir priemones norimiems tikslams pasiekti. Pasidalinusios savo įžvalgomis, vykome į Varšuvos senamiestį. Pamatėme nuostabią jo architektūrą, apžiūrėjome nematytus senamiesčio objektus ir įspūdingų architektūros stilių bažnyčias . Po ekskursijos pietavome vietinėje kavinėje, kur ragavome įvairių lenkiškų tradicinių patiekalų. Po to vykome į garsaus lenkų astronomo Mikalojaus Koperniko mokslo centrą, kuris labai žymus dėl heliocentrinės saulės sistemos teorijos. Mokslo centre turėjome galimybę patys išbandyti galybę mokslinių bandymų, kurie ne tik praplėtė mūsų žinias, privertė nustebti, bet ir sukėlė juoką bei gerų emocijų. Jautėmės labai laimingos ir kupinos neišdildomų įspūdžių, bet su liūdesiu širdyse, nes laukė paskutinė diena Lenkijoje.
Savo viešnagės paskutinį rytą pradėjome ekskursija Varšuvos sukilimo muziejuje, kuriame pamatėme įvairių ginklų, karinių uniformų ir technikos. Šis muziejus - tai unikali galimybė prisiliesti arčiau prie Lenkijos istorijos, suprasti jos prasmę. Pasidalinusios įspūdžiais ir naujomis patirtimis su partneriais atsisveikinome ir išvažiavome namų link.
Šis mobilumas net tik praplėtė mūsų anglų kalbos žinias, bet ir supažindino su Lenkijos kultūra, papročiais, tradicijomis .O visų svarbiausia – nepamiršta liko ir literatūra. Erasmus + projektai puiki galimybė susirasti draugų bei įgauti pasitikėjimo savimi.
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus + grupėCamera

2 222222222222

Projekto “Y.E.S. – G.R.E.E.N” trečiasis mobilumas prasidėjo žaidimu, kuris turėjo padėti susipažinti su vizito dalyviais. Mes, Karolina Razbadauskytė, Vaida Kasparavičiūtė ir Raimonda Pociūtė, vežėmės save apibūdinančius daiktus, kuriuos pamatę kiti, turėjo mus apibūdinti. Sužinoję vieni kitų vardus kibome į darbus. Buvome suskirstyti į grupes ir gavome užduotį: naudojant įvairias žurnalų ir laikraščių iškarpas, sukurti plakatą apie atliekų perdirbimą ir jį pristatyti. Ši veikla buvo labai įdomi, sukėlė daug diskusijų ir privertė mus ne tik angliškai bendrauti su ką tik sutiktais žmonėmis, bet ir rasti bendrų kompromisų. Dieną tęsėme Tisovec mieste, kuriame susitikome su miesto mere, maloniai sutikusia papasakoti apie savo krašto istoriją ir jo dabartį. Atsisveikinę su miesto vadove patraukėmė link Evanjelicke gimnazijos, kurioje apžiūrėję kabinetus ir kitas patalpas vėl ėmėmės darbų. Kiekvienos šalies atstovai pristatė atsinaujinančios energijos situaciją jų šalyje. Mokiniai pasakojo, kokios energijos rūšys yra naudojamos, kurios iš jų yra populiariausios ir kiek energijos pagamina. Buvo aptarta ir Europos Sąjungos politika šiais klausimais, ir valstybių įsipareigojimai jai. Sužinoję daug naujos informacijos, išvykome vakarieniauti, ruoštis pristatyti savo šalį ir gimnaziją. Vakaro metu klausėmės įdomių faktų apie partnerių valstybes, jų mokyklas, papročius. Ilgai negalėję nusėdėti vietoje mokėme ir iš kitų mokėmės šokti tradicinius valstybių šokius.
Antradienio rytą ilgai važiavome autobusu, o pro langus galėjome žavėtis Karpatų kalnų dalimi – žemaisiais Tatrais, kurie mus lydėjo kol pasiekėme - aukštuosius. Žiūrėdami į juos negalėjome atsistebėti, kad kai kurie iš jų yra aukštesni nei 2,5 kilometro. Turėjome ir niekada nepatirtą džiaugsmą – kalno aukštumą pasiekti keltuvu. Ten galėjome išvysti slidinėjimo trasą, kurios niekas iš mūsų išbandyti nedrįso. Neįveikę šios baimės nutarėme pasivaikščioti ir apžiūrėti netoliese esantį krioklį, kuris labai gaila, bet buvo stipriai užšalęs. Įspūdžiai kalnuose baigėsi ledo skulptūros ekspozicijos išvydimu, kuris mums taip pat buvo pirmasis.
Trečioji vizito diena vyko mokykloje. Dalyvavome CLIL pamokose. Pirmoji iš jų - anglų kalbos. Ją vedė ne vienerius metus Slovakijoje gyvenanti ir dirbanti mokytoja iš Nebraskos valstijos. Pamokos pradžia buvo skirta susirasti partnerį su kuriuo norėtum nuvykti į tam tikrą šalį ar žemyną. Mokytojai paskelbus kelionės tikslo pavadinimą, reikėjo su partneriu diskutuoti pateiktu klausimu. Jų buvo įvairių: apie gyvūnų rūšis, didžiausius miestus, tradicinius valgius, gamtą ir kt. Pamoka buvo panaši į žaidimą, todėl buvo labai linksma ir įdomu. Kita pamoka buvo apie atsinaujinančius energijos šaltinius, kuriuos pristatė fizikos mokytoja. Po teorinės dalies buvome suskirstyti į grupes, kurios gavo skirtingas užduotis. Vieni rinkome saulės elektrinės, kiti - vėjo jėgainės modelius. Juos praktiškai patikrinome ir pažiūrėjome, kaip jie veikia. Atlikę bandymus įsitikinome, kad iš šių technologijų tikrai gauname elektros energiją. Kol dirbome su konstruktoriais, kita grupė paruošė žaidimą ,,Kahoot“, kuriame parodėme savo žinias apie atsinaujinančius energijos šaltinius. Papietavę ir pailsėję vėl buvome įtraukti į įdomius užsiėmimus. Kol mokytojos turėjo susirinkimą ir aptarinėjo projekto reikalus, mes lavinome savo atidumą bei kūrybingumą. Turėjome galimybę iš vytelių pinti krepšelius. Per šią pamoką išmokome būti atidūs, nes darbas išmėgino mūsų kantrybę. Kitos veiklos: pakabučio iš medžiagos skiaučių gamyba, medžio drožinėjimas, tradicinių slovakų šokių ir dainų mokymasis. Išbandėme save ir kulinarijos srityje – kepėme tradicinį desertą.
Kita diena prasidėjo nuo apsilankymo vienoje pradinių mokyklų, kuri yra tikrai ypatinga. Šios įstaigos mokiniai, prižiūrimi specialistų, rūpinasi įvairiais smulkiais ir vidutiniais paukščiais. Dalį pamokų mokosi gryname ore, mokyklos kieme. Šioje įstaigoje dirba žmonės, kurie treniruoja paukščius. Galėjome patys pamatyti, kaip tai vyksta. Padėkoję už patirtus įspūdžius, keliavome į seną Banska Stiavnica miestą, kuriame apžiūrėjome seną pilį ir susipažinome su miesto praeitimi. Dienai įsibėgėjus leidomės 40 metrų po žeme. Didžiausia atrakcija – ekskursija Baltramiejaus tunelyje dėvint apsiaustą, šalmą ir žibintą. Susipažinome su rūdos gavybos raida Vidurio Europos teritorijoje nuo viduramžių iki XX amžiaus pabaigos. Dieną vainikavo sertifikatų įteikimas ir bendra vakarienė.
Savaitės vizitą baigė ekskursija po Bratislavos miestą. Jame pirmiausia lankėmės pilyje, kuri buvo ne kartą nugriauta, bet dabar stovi atstatyta ir didinga. Joje buvo gausu eksponatų, kurie atspindi netik sostinės, bet ir visos valstybės istoriją. Taip pat keliose menėse galėjome matyti žymius dailininkų paveikslus. Vėliau slovakų mokinių grupė mus pakvietė pasivaikščioti po Bratislavos senamiestį. Jie didžiuodamiesi mums parodė ir papasakojo apie žymiausius paminklus, pastatus.
Erasmus projektas ir šis mobilumas mums suteikė daug naujų potyrių ir atradimų. Mes lavinome savo anglų kalbos įgūdžius, mokėmės bendrauti ir bendradarbiauti su kitataučiais. Pažinome kitas kultūras. Ypač praplėtėme savo žinias atsinaujinančių energijos išteklių tema. Mūsų kelionės Slovakijoje metu patirtų nuotykių nepamiršime visą gyvenimą.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus+ dalyvių Slovakijoje grupėCamera

222222222222

Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai Justas Gailius, Ernesta Lasauskaitė, Guoda Baltutytė, Urtė Urbonaitė, istorijos mokytoja Laima Baltutienė bei buhalterė Irena Genčauskienė vykome į Rumuniją pagal Erasmus+ projektą ,, Effective Schools of Modern Age“. Šio mobilumo veikla susijusi su šiuolaikišku matematikos dėstymu mokyklose. Susitikime taippat dalyvavo partneriai iš Italijos, Lenkijos, Turkijos.
Pirmadienį pradėjome kelione į Turburea miestelį. Šalys partnerės susirinkome kultūros namuose, pristatėme savo šalis ir mokyklas. Vėliau, ėjome į seniūniją, kur mus pasitiko vietos meras. Supažindino su seniūnijos pastatu ir trumpai apie jį papasakojo. Turėjome pirmuosius pietus, ragavome tradicinius rumuniškus patiekalus. Pasistiprinę, keliavome į vietos mokyklą, kurioje buvome supažindinti su mokyklos veikla.
Nauja diena, nauji įspūdžiai. Rytas prasidėjo nuo lankymosi Technikos kolegijoje, kurioje Rumunijos koordinatorius pristatė savo šalies švietimo sistemą. Vėliau visi mobilumo dalyviai pristatėme internetines platformas, kurias naudojant galima vaizdžiai ir įdomiai pritaikyti matematikos pamokose mokiniams sudominti. Atlikę numatytas veiklas, turėjome ekskursiją su gidu, kuris papasakojo apie Constantin Brancusi ir jo meno kūrinius. Vaikščiodami senamiesčiu, užsukome į Aleksandro Stefulectu muziejų, kuriame pamatėme senovinius rumunų ginkus ir kostiumus.
Trečiadienis prasidėjo nuo kelionės į Tismana vienuolyną. Pastatas įsikūręs kalnuotoje vietoje, kuri mus labai sužavėjo. Ten aplankėme vienuolių bažnyčią, kurioje vienuolė pasakojo apie stačiatikybę, jos simbolius ir šventuosius. Turėjome progos įsigyti vietoje gaminamos vienuolių produkcijos. Diena tęsėsi ir dar aplankėme Constantin Brancusi gimtinę, kurioje gidas, pasakojo ir parodė skulptoriaus gyvenimo sąlygas. Ekskursiją baigėme apžiūrėdami skulptūrą ,, Endless column“. Diena pasibaigė šventine vakariene, kurios metu projekto koordinatorius Rumunijoje įteikė atsiminimo dovanas ir sertifikatus.
Ketvirta savaitės diena prasidėjo kelione į Craiova miestą. Aplankėme universitetą, susipažinome su jo veikla. Universiteto dėstytojas parodė, kaip kasdienio gyvenimo patirtis galima pritaikyti norint mokiniams paaiškinti matematikos užduotis. Padėkojus dėstytojams iškeliavome pasivaikščioti po Craiova senamiestį. Pamatėme daugybę įdomių skulptūrų, bažnyčių bei architektūrinių pastatų. Baigus ekskursiją išvykome į Rumunijos sostinę Bukareštą.
Paskutinią dieną lankėmės garsiajame Bukarešto parlamente. Sužinojome, kad tai sunkiausias pasaulio pastatas ir antras pagal dydį po Pentagono. Susipažinome su jo istorija, architektūra, aplankėmė sales, išgirdome kam buvo naudojamos. Pasisėmę žinių, vaikštinėjome po Bukarešto senamiestį, apžiūrėjome kelias stačiatikių cerkves. Dieną baigėme, pildydami „Evaluation form“ , kurioje palikome atsiliepimus apie vizito organizavimą.
Ši kelionė mums suteikė ne vien žinias apie valstybės kultūrą ir gyventojus. Lavinome anglų kalbą, sužinojome apie matematikos mokymo naujoves įvairiose šalyse. Įgytas patirtis tikimės panaudoti ateityje.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus + grupėCamera

2222222222222

2021 m. spalio 4-8 dienomis vyko ERASMUS + projekto Y.E.S. - G.R.E.E.N. vizitas Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje. Projektą koordinuojanti šalis - Lietuva. Projekto svečiai atvyko iš Slovakijos, Čekijos, Estijos. Jie apsistojo „Muontis“ viešbutyje, Šilalėje. Dėl pandemijos dalyviai iš Italijos ir Bulgarijos atvykti negalėjo, todėl veiklose dalyvavo nuotoliniu būdu.
Pirmadienio rytą mokiniai suskirstyti į tarptautines grupes kūrė pasakas ekologijos tema, vėliau svečiams buvo pristatytas Šilalės miestas. Po šios ekskursijos svečiai atvyko į Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnaziją, kurią apžiūrėję tęsė ryto veiklą. Grupės mokinių iliustravo savo kurtas pasakas naudodami internetines platformas. Vakare turėjome bendrą vakarienę, kurios metu kiekviena šalis pristatė savo mokyklą bei šalį. Žaidėme susipažinimo žaidimus, kvietėme svečius pašokti lietuvių liaudies šokių.
Sekančią dieną visiems projekto dalyviams organizuota puiki ekskursija po Klaipėdos senamiestį. Šios ekskursijos metu sužinojome daugybę įdomių faktų apie šio miesto istoriją. Po to lankėmės Palangoje, vaikščiodami kurorto gatvėmis, priėjome vieną iš gražiausių vietų Lietuvoje - Birutės parką, aplankėme Baltijos jūrą. Gintaro muziejuje mums buvo pravesta edukacinė veikla apie gintaro rūšis.
Trečiadienis prasidėjo nuo mokinių pristatymų apie kiekvienos šalies saugomas teritorijas ir jų vaidmenį saugant natūralias ekosistemas ir biologinę įvairovę. Vėliau projekto dalyviai rodė savo sukurtas bei iliustruotas pasakas. Papietavus mūsų gimnazijos mokiniai pristatė ateities profesijas ir skyrė svečiams užduotis šia tema . Dieną projekto dalyviai užbaigė apsilankymu Šilalės miesto bibliotekoje, kurioje bandė įveikti „Pabėgimo kambarį“.
Ketvirtadienio rytą keletas gimnazistų ir svečiai keliavo po Šilalės rajono lankytinas vietas. Aplankėme Padievaičio ir Medvėgalio piliakalnius, Bijotų Baublius, klaidžiojome Kaltinėnų apylinkėmis. Po ekskursijos grįžome į mokyklą, kur vyko Clill pamoka. Jos metu buvo aptariamas biologinės įvairovės rūšių išsaugojimas. Mokiniai grupėse kūrė pateiktis apie savo šalies saugomus gyvūnus, atsakinėjo į klausimus. Dieną baigėme šventine vakariene. Jos metu gimnazijos direktorius Virginijus Andrejauskas dalyviams įteikė sertifikatus, skambėjo muzikos mokytojos I. Raudonienės ir IIg kl. mokinės Emilijos Ašmonaitės gyvai atliekamos lietuviškos dainos.
Savaitę baigėme kelione į Kernavę ir Vilnių. Senojoje sostinėje lankėmės archeologiniame muziejuje. Išgirdome daug įdomios informacijos apie gyvenvietės praeitį, pamatėme įvairių archeologinių radinių. Vilniuje, vedami gidės, klaidžiojome po senamiestį. Sužinojome naujų negirdėtų dalykų apie mūsų sostinę.
Greitai prabėgo naujų įspūdžių ir pažinčių kupina savaitė. Buvo labai gaila su visais atsisveikinti. Erasmus+ susitikimai - puiki galimybė praplėsti ne tik savo anglų kalbos žinias, bet ir įgauti pasitikėjimo savimi bei daugiau sužinoti apie kitų šalių pastangas siekiant išsaugoti Europos gamtą.
 
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Erasmus + grupėCamera

22222222222 2222

Mes, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai: Antanas Klapatauskas, Kamilija Eitutytė, Rapolas Siautilas, Gabrielė Kasputytė, Matas Bartkus ir dvi mokytojos Laima Baltutienė, Virginija Ševčenka, vykdydami tarptautinį projektą „Effective Schools of Modern Age“, viešėjome saulėtoje Italijoje.
Pirmąją viešnagės dieną keliavome į mokyklą „Pantini-Pudente“. Ten mūsų laukė įdomi programa. Italijos mokiniai rodė savo sukurtus filmukus apie mokyklą ir šalį. Po pristatymo laukė priešpiečių laikas, kurio metu buvome vaišinami tradicinėmis itališkomis picomis ir arbata. Prie vaišių stalo šnekučiavomės su projekto dalyviais. Vėliau žaidėme „Ice breaking game“, kurio metu buvome suskirstyti į grupes su skirtingų šalių mokiniais Tai padėjo geriau pažinti ir daugiau sužinoti vienas apie kitą. Tuomet mus stebino mokinių meniniai pasirodymai: klausėme dviejų atliekamų kūrinių, kurie buvo atliekami fortepijonu, stebėjome merginų šokių grupės pasirodymą. Po oficialios šventinės dalies šalys partnerės apsikeitė simbolinėmis susitikimo dovanėlėmis ir išsakė savo šventinius linkėjimus. Kupini entuziazmo, vaikščiojome po mokyklą apžiūrinėdami įspūdingus piešinius ir rankdarbius, padarytus pačių mokinių. Galėjome apžiūrėti keletą kabinetų ir išklausyti trumpų mokytojų pasakojimų apie jų pamokas. Po pažinties su mokykla keliavome į Vasto miesto centrą, kur mūsų laukė ekskursija. Ją pradėjome nuo miesto aikštės, kurioje stovi Dante Gabrielle Rosseti skulptūra . Vėliau apžiūrėjome Caldoresko pilį, San Giusepe katedrą, grožėjomės įspūdingu horizontu, kuriame atsiveria visas Adrijos jūros grožis. Pasisėmę įspūdžių ėjome ilsėtis ir ruoštis rytojaus darbui.
Antradienio rytą pradėjome klausydami mokyklos dailės mokytojo (menininko) paskaitos apie šiuolaikines meno idėjas. Jos tikslas - atskleisti jaunimui naujas kūrybos galimybes. Pasibaigus paskaitai vėl buvome suskirstyti į grupes, kad turėtume galimybę pabendrauti su kitų šalių atstovais. Klausėme paruoštų pristatymų apie Italijos tradicijas, kultūrą ir maistą. Buvo vertinga ir įdomu sužinoti daug naujų dalykų. Vakarėjant susirinkome miesto centre, kur apžiūrėjome dar nematytus Vasto miesto objektus. Aplankėme San Giuseppe di Catello bažnyčią, ir apžiūrėjome įspūdingą jos architektūrą. Tęsdami ekskursiją netoli Adrijos jūros stabtelėjome apžiūrėti stovinčių San Pietro bažnyčios liekanų. Tuo mūsų kelionė nesibaigė, keliavome į Avalos rūmus, kur klausėme gido pasakojimo. Dieną užbaigėme draugiška vakariene su visų šalių atstovais vienoje iš populiariausių miesto picerijų.
Išaušus kitam rytui mūsų laukė kelionė į vieną iš Italijos uostamiesčių - Pescarą. Nuvykę buvome šiltai sutikti Del Popolo Abruzzese muziejuje, kuriame kiekvienas kūrėme sau atminimo papuošalą pavadinimu „Presentosa“. Vėliau lankėmės Delle Genti d‘Abruzzo ir Juodkalnijos princo Gabriele d‘Annunzio garbei įkurtuose muziejuose. Pastarasis itin svarbus italų kultūroje, nes G. d‘Annunzio buvo įžymus poetas, žurnalistas bei Pirmojo pasaulinio karo dalyvis. Pasisėmę žinių muziejuose, gido klausinėjome apie Pescaros praeitį, vaikščiojome Piazza Salotto gatve, kuri vedė link miesto aikštės. Joje vyko Kalėdinė mugė, kurioje buvo galima įsigyti įvairiausių rankdarbių bei maisto gaminių. Po ilgų pasivaikščiojimų baigėme turą po uostamiestį ir grįžome į laikinus namus Vasto mieste.
Ketvirtadienį praleidome mokykloje. Gavome užduotį: naudojant IT, paruošti interaktyvų pristatymą naudojant mažiau žinomas programas. Ilgai diskutavome, kurią iš jų rinktis, bet nusprendėme vieningai – CANVA. Ėmėmės darbo. Nusprendėme, kad būtinai pristatysime, savo šalies prezidentą, valstybės simboliką, pagrindines tradicines ir valstybines šventes, maisto kultūrą, trumpai apibūdinsime savo rajoną, savo gimnazijos istoriją ir dabartį. Partnerių komandos taip pat kruopščiai darbavosi, kad kuo šiuolaikiškiau ir įdomiau pristatytų savo valstybes. Ši patirtis buvo iš tiesų naudinga, nes išmokė vieningai dirbti dėl gero rezultato. Išklausę visų grupių (Rumunijos, Lenkijos, Turkijos bei Lietuvos) pristatymus, įsiamžinome bendroje nuotraukoje ir keliavome pailsėti. Vakare mūsų laukė sertifikatų įteikimo ceremonija, kuri vyko Vasto miesto savivaldybės rūmuose. Ten klausėmės vicemero pasakojimų apie miesto istoriją bei dabartį. Išklausius valdininko kalbos, gavome sertifikatus, liudijančius apie įgytą tarptautinę patirtį. Vėliau šnekučiavomės apie praėjusias dienas, dalijomės įspūdžiais ir patirtais nuotykiais. Jautėmės laimingi, bet su liūdesiu širdyse, nes laukė paskutinė viešnagės diena Italijoje...
Viešbutį palikome labai anksti ir išvykome iš Vasto miesto. Po ilgos kelionės autobusu, atvažiavome į Italijos sostinę Romą. Ten mūsų laukė gidė, kuri supažindino su miesto istorija, architektūriniais pastatais. Pamatėme Koliziejų, Largo di Torre Argentina – vietą menančią vienus seniausių, dar Romos Respublikos laikus siekiančius griuvėsius, Viktoro Emanuelio II paminklą, dar kitaip vadinamą Tėvynės altoriumi, La Via di San Gregorio aikštę, Romos vilkę, kuri garsėja legenda, jog užaugino du brolius, ir dar daug kitų architektūros statinių, kurie paliko didžiulį įspūdį. Drąsiai galime teigti, kad Roma yra vienas iš gražiausių ir seniausių pasaulio miestų, kuriame daug akį traukiančių kultūrinių vertybių, antikinių paminklų bei istorinių pastatų. Iš miesto centro vykome į oro uostą, kur mūsų kelionė Italijoje ir baigėsi. Vizitas į Italiją paliko neišdildomų įspūdžių ir akimirkų. Susiradome daug draugų, patobulinome anglų kalbos įgūdžius, sužinojome apie IT naujovių naudojimą kuriant pristatymus. O svarbiausia supratome, kad būdami vieningi ir žingeidūs galime daug ko išmokti ir sužinoti.
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Italija dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija

Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. 2020-01-20Camera

222222222222

 
Lapkričio 25 – 29 dienomis Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazijos IIga klasės mokiniai: Vesta - Monika Zubrickaitė, Greta Šadbaraitė, Rokas Baltrušis ir Austėja Dambrauskaitė, lydimi istorijos mokytojos Laimos Baltutienės, vykome į ERASMUS+ „Y.E.S. - G.R.E.E.N“ projekto vizitą Estijoje, Narvos mieste. Ši kelionė buvo įsimintina ir kupina įspūdžių!
Pirmadienio rytą keliavome į Narvos Soldino gimnaziją, ten mus pasitiko įstaigos direktorius, mokytojai ir mokiniai. Oficialaus projekto atidarymo metu žaidėme įvairius žaidimus, kurie skirti susipažinimui. Pradinių klasių mokiniai su vadove pristatė nuotaikingą estų liaudies dainų ir šokių programą, pakvietė mus žaisti žaidimus, minti mįsles. Vėliau Soldino gimnazistai surengė ekskursiją po savo mokyklą. Lankėmės raštinėje, sporto salėje, stebėjome vykstančias pamokas ir turėjome galimybę apsilankyti unikalioje Unesco klasėje. Turui pasibaigus, mūsų laukė svarbi dalis – namų darbų pristatymas. Pranešimų metu sužinojome, kaip kitose mūsų projekto partnerių šalyse vyksta šiukšlių rūšiavimas, perdirbimas, kokios perdirbimo įmonės ten egzistuoja. Greta Šadbaraitė ir Vesta – Monika Zubrickaitė pristatė atliekų perdirbimo įmones, veikiančias Lietuvoje, aptarė šalies šiukšlių rūšiavimo politiką ir pateikė statistinius duomenis. Po pietų pertraukos prasidėjo kiti pristatymai, kurių tema „Gimtųjų šalių perdirbimo įmonių įkūrėjų sėkmės istorijos“. Rokas Baltrušis ir Austėja Dambrauskaitė papasakojo apie Almonto Kybarto sėkmingai įkurtą verslą „EMP Recycling“. Po pranešimų šeimininkai, pasipuošę tautiniais kostiumais, mus mokė estų liaudies šokį. Grįžę namo, pailsėjome ir susiruošėme į tarptautinį vakarą gimnazijoje. Jo metu svečiai pristatė savo gimtąsias šalis, jų tradicijas, miestus, mokyklas. Šis vakaras buvo puiki proga susipažinti vieniems su kitais, paragauti tradicinių užsienio šalių užkandžių ir smagiai pašokti.
Antrą savaitės dieną taip pat pradėjome nuo susipažinimo žaidimų. Kiek vėliau buvome suskirstyti į tarptautines grupes ir pradėjome kurti pasakas „Green fairy tales“ (liet. „Žalios pasakos“) ekologijos tema. Ši veikla mums padėjo suprasti komandinio darbo svarbą, atkreipė mūsų dėmesį į gamtos saugojimą ir suteikė patirties kuriant pasakas anglų kalba. Po pietų išvykome į pajūrio miestelį Narva-Jõesuu, aplankėme Baltijos jūrą. Norintys turėjo galimybę atsipalaiduoti „Meresuu SPA“. Grįžę į Narvą, vakare turėjome laisvo laiko, kurį su projekte sutiktais draugais smagiai leidome žaisdami boulingą.
Trečiadienį mūsų laukė įdomi CLIL pamoka apie gamtos saugojimą, taršą ir ekologiją. Grupėse atlikome užduotis, susijusias su gamtinėmis problemomis, nagrinėjome diagramas, anglų kalbos mokytojos pagalba praplėtėme anglų kalbos žodyną sąvokomis, susijusiomis su gamtosauga ir rūšiavimu. Vėliau mokėmės kurti įdomias prezentacijas naudodami programą „Powtoon“. Pasiskirstę grupėmis patys išmėginome šią programą kurdami pristatymus apie „ERASMUS+“ projekto pliusus, minusus ir baimes. Šios veiklos buvo labai įdomios ir naudingos. Jos praplėtė mūsų informacinių technologijų gebėjimus kuriant pristatymus, ugdė bendradarbiavimą komandiniame darbe. Po pietų kartu su mokytojomis ėjome į Narvos Hermano pilį, kuri stovi šalia Narvos upės, skiriančios Estiją nuo Rusijos. Gidė mums surengė ekskursiją po tvirtovę, supažindino su jos istorija. Pasisėmus istorijos žinių, gimnazistės mus pakvietė žaisti įdomų orientacinį žaidimą. Aplink pilį ieškojome paslėptų lapelių, o juos radę turėjome chronologiškai sudėlioti ir gauti dvi legendas. Sušalę nuo darganos ir iki soties pasivaikščioję, skirstėmės ilsėtis.
Ketvirtadienį pradėjome anksti. Pusę aštuonių ryte iš Narvos išvažiavome į Estijos sostinę – Taliną. Atvykę ten, svečiavomės didžiausios Estijoje ne pelno siekiančios organizacijos „Mondo“ būstinėje. Savanorė iš „Mondo“ supažindino mus su jų veikla, papasakojo apie keliones į skurdžias Afrikos šalis, kuriose savanoriai iš Estijos padeda skurstantiems įsidarbinti, moko vaikus anglų kalbos, teikia medicininę bei kitokią pagalbą. Šios istorijos mus įkvėpė ir privertė susimąstyti apie skurdą ir savanorystę. Vėliau ėjome ir apžiūrėjome unikalų, į „Unesco“ įtrauktą Talino senamiestį, lankėmės rotušės aikštėje ir grožėjomės miesto kalėdine eglute. Visus sužavėjo šventine nuotaika spinduliuojanti kalėdinė mugė.
Paskutinė diena prasidėjo nuo mokomojo vizito šeimininkų pamokų. Stebėjome anglų kalbos pamokas, sužinojome, kaip mokiniai mokosi Estijoje. Po pietų valgykloje pristatėme antradienį kurtas „Žalias pasakas“. Tuomet ėjome į aktų salę stebėti įdomaus renginio – mokyklos Eurovizijos. Jo metu gimnazijos mokiniai, atstovavę tam tikras šalis, dainavo dainas užsienio kalba ir stengėsi laimėti konkursą. Po jo turėjome laisvo laiko pasigrožėti vakarėjančiais Narvos miesto vaizdais. Vakare susirinkome į mokyklą atsisveikinimo vakarėliui. Jo pradžioje vieni kitiems turėjome parašyti gražų linkėjimą ar teigiamas žmogaus savybes. Tuomet projekto koordinatorė gimnazijoje mums ir kitoms grupėms įteikė sertifikatus. Liko tik fotografuotis su naujais draugais ir šokti. Galiausiai atėjo laikas graudžiam atsisveikinimui. Kiekvienas padėkojome už puikiai praleistą laiką, geras emocijas ir svetingumą mus priėmusiose šeimose.
Šeštadienį, lapkričio 30 dieną, išvykome namo. Ši kelionė mums paliko didelį įspūdį, praplėtė mūsų anglų kalbos žinias, tobulino kūrybiškumą. O svarbiausia – išmokome bendravimo ir bendradarbiavimo meno bei savarankiškumo!
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Estija dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija

Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. 2019-12-10Camera

22 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

erasmus2019 m. rugsėjo 30 – spalio 2 dienomis Velingrado mieste Bulgarijoje, vyko pirmasis įvadinis mokytojų susitikimas pagal Erasmus + projektą  „Young Entrepreneurs at School – Go, Research and Explore Environment and Nature („Y.E.S – G.R.E.E.N.“). Mūsų, Aleksandro Stulginskio gimnaziją atstovavo dvi mokytojos: Laima Baltutienė ir Nomeda Kasmauskaitė. Projekto, kuriame dalyvauja Bulgarija, Lietuva, Estija, Čekija, Slovakija ir Italija, pagrindinis tikslas - analizuoti ES ekologiškos ir draugiškos aplinkos ir gamtos išsaugojimo poreikius ir naudą.
 Trys savaitės dienos buvo skirtos susipažinti su partneriais, aptarti būsimas veiklas, suderinti susitikimų kitose šalyse datas ir padiskutuoti kitais darbiniais klausimais, numatytais projekto aprašyme. Viešnagės metu ne tik dirbome, bet ir pabuvojome Plovdiv mieste, kuriame vaikščiojome senamiesčio gatvėmis ir džiaugėmės puikiu oru. Užsukome į Batak miestelį ir jame esantį muziejų, kuriame sužinojome apie Bulgarijos istorijoje paliktus skaudžius svetimos valstybės okupacijos pėdsakus. Ryškūs prisiminimai apie šios šalies kalnus ir kraštovaizdį mus, mokytojas, lydės dar ne vieną dieną. Tikimės, kad užmegzta nauja partnerystė vyks sėkmingai ir mūsų, gimnazijos mokiniai įgis naujų pažinčių bei patirčių, kurios juos visapusiškai praturtins.
 
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis pagal Erasmus+ programą.
 
Laima Baltutienė, Erasmus + projektų koordinatorė Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazijoje 2019-10-09Camera

22 2

ERASMUS+ daugiašalių mokyklų partnerysčių projektas
„Effective Schools of Moders Age“
2019 - 2021
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto šalis – Koordinatorė – Lietuva (KALTINĖNŲ ALEKSANDRO STULGINSKIO GIMNAZIJA)
Projekto šalys – partnerės:
Rumunija - Liceul Tehnologic Turburea
Lenkija - " I Liceum Ogólnokształcace"
Italija - Istituto di Istruzione Superiore Statale "Pantini-Pudente"
Turkija – OZEL CANIK UGUR FEN LISESI
Projekto tikslas yra suteikti galimybę mokytojams ir mokiniams bendradarbiauti, dalytis idėjomis ir gerąja patirtimi Europos kontekste bei ugdyti mokymo gebėjimus ir metodus, siekiant tobulinti švietimo sistemą. Ugdymo procesas (pamokos) pagrįstas IT ir kitomis jautriomis temomis (literatūra ir religija), suteiks galimybę tobulinti anglų kalbą įvairiomis temomis bei pasiekti tarpkultūrinį dialogą bei su projektu susijusius tikslus.
Šio projekto tikslas apima dvi skirtingas kryptis. Viena jų, mes ketiname labiau įtraukti mokinius į savo pačių mokymosi procesą, naudojantis IT įgūdžius. Kita vertus, mes norime suteikti jiems galimybę pamatyti, ką reiškia priklausyti Europos bendruomenei, atskleisti jiems skirtingus mąstymo būdus, vertybes, įsitikinimus.
 
 
Projekto tikslai:
  1. Plėtoti mokinių mokymosi procesą taip, kad jų rezultatai būtų geresni (bent 40% tikslinės grupės dalyvių pagerins savo mokymosi įgūdžius).
  2. Plėtoti lankstesnį požiūrį į Europos įvairovę, lankstų mąstymą, ugdyti bendrąsias kompetencijas, įgytos patirties pritaikymą, išsiaiškinti ir aptarti įvairius sprendimus, pritaikyti juos realiose ar specifinėse situacijose (bent 30% mokinių tobulins šiuos įgūdžius).
  3. Užtikrinti toleranciją kultūriniams ir religiniams skirtumams, pagarbą individualiam požiūriui.
  4. Supažindinti su kultūrinėmis ir socialinėmis klasėmis, institutais, edukacinėmis sistemomis, mokyklos taisyklėmis, tradicijomis, moksliniais pasiekimais, nepaisant žmonių kalbos, tautybių, amžiaus ar etninės rasės (bent 60 % mokinių praplės savo žinias apie kitų šalių tapatybes).
  5. Lavinti anglų kalbos komunikacinius (klausymo, skaitymo, rašymo, kalbėjimo) įgūdžius.
  6. Užtikrinti Europos vertybių svarbą iš švietimo politikos perspektyvos, paremtos tikslais ir uždaviniais (remiantis tyrimo apie mokinių ir mokytojų požiūrį į Europos kultūras analizę).

 

 

 

   
   

Lietuvių maža, mes galime išlikti tik savo mokslu, gabumais, darbštumu...

Aleksandras Stulginskis

   
Pamokų laikas
1. 08:00 - 08:45
2. 08:50 - 09:35
3. 09:45 - 10:30
4. 10:40 - 11:25
P 11.25-11.50 5-8 kl.
5. 11:50- 12:35
P 12.35-13.00 I-IVg kl.
6. 13:00 - 13:45 
7. 13:55 - 14:40
   

KK projekto logo

   
Uniformų užsakymas
(dydžių lentelės)
uniformos
 
   

 Hey.lt - Nemokamas lankytojø skaitliukas

   
© Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija